iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

half break

Dzis troche o organizacji roku szkolnego w GB ,otoz drogie moje teraz od poniedzialku dzieciaki maja tygodniowa przerwe w nauce ,a rok szkolny koncza 23lipca ! wiec pocieszcie swoje dzieci ,ze inne beda sie uczyc ,jak one maja juz prawie polowe wakacji z glowy .Nie wiem czy to dobrze czy zle ,ale wiem jedno ,ze dzieci w UK niestety nie sa uczone w szkole liczenia na siebie ,gdyz zawsze jest ktos ,kto pomoze ,podpowie ,a praca zespolowa jest poprostu zawsze obecna .Moze to i dobrze ,ale same dobrze wiecie ,ze czesto dziecko jesli nie popelni samo jakiegos bledu to sie nie nauczy nigdy .Dlatego jeszcze raz powtorze ,ze nie dziwie sie ,ze tylu jest tu doradcow od tego czy tamtego a uslugi sa naprawde drogie .Czy mozecie sobie wyobrazic ,ze jesli w domu nie ma swiatla od razu szukaja pomocy w jakiejs firmie ? A nie probuja sami czegos zrobic ? Dla mnie to dziwne ,zreszta dla Was chyba tez ,bo przeciez Polak zawsze musi sam najpierw sprobowac ,a dopiero potem prosi o pomoc .Czasem to dziala czasem nie ,ale z drugiej strony czesto mam wrazenie ,ze co niektorzy tutaj maja dwie lewe rece .Moze wiec lepiej ,ze nasze polskie dzieci musza wielu rzeczy sie nauczyc same przez co maja sporo wiecej doswiadczenia zyciowego niz te tutaj .MILEGO WEEKEDNU !!!!

Komentarze (0)
kilka klamek i calych zamkow ...

Dzis wpis pod wplywem tego co napisala Kasia w. ,ze zamierza sie pozegnac ,tyle tylko ,ze to niestety niewiele zmieni ,gdyz zawsze znajda sie ludzie klamki czyli tacy ,ktorzy czekaja ,aby otworzyc drzwii nawet lekko i dac im wejsc a potem rozpanosza sie jak zaraza i nie dadza sie wyrzucic ,nic na nich nie dziala za wyjatkiem cierpilowsci i uporu ,albo ludzie zamki calkkowicie glusi na wszystko ,samoluby i osoby ,ktore sluchaja tylko siebie nikogo innego zamkiete w sobie myslace tylko o wlasnej wygodzie o tym czego one chca i zdobywaja to chocby po trupach ,ale do celu z takimi osobami ,nie ma co rozmawiac ,bo zawsze zrobi glupia mine ,trzasnie drzwiami i pojdzie do swojej skorupki ,tu teraz takich pelno na peczki pisza jakies przepisy ,komentuja w stylu ja tez i kropka ,nie daja nic od siebie ,ale krytyka o tak to im wychodzi najlepiej ,tylko jak dlugo beda tolerowane ? juz nie sa .Ale konkurs sie wkrotce skonczy i na jakis czas bedzie spokoj .Wiem ,ze potem znowu cos wymysla ,ale przez ten czas trzeba sie udopornic ,bo tylko wytrwalosc poplaca w zyciu no i usmiech polaczony z lekkim dystansem do siebie i swiata wokolo .......

Komentarze (4)
dzien nie jak codzien .....

Coz mam napisac,dzis Dzien Matki a mojej juz nie ma na tym padole ,nie moge na to nic poradzic ,ale zawsze mam pamiec o tym co bylo i co przezylam razem z moimi dwiema mamami .dlaczego ,bo mojej Mamy mama byl moja druga Mama to ona nauczyla mnie czytac,wiazac sznurowadla,myc zeby ,zapinac guziki itd wiem,ze nigdy tego nie zapomne.Ale nauczyla mnie tez myslec,patrzec na swiat ,miec swoje zdanie ,rozmawiac ,sluchac .Mama zas nauczyla mnie szukania pozytywow tam gdzie nawet ich nie znajdziesz ,bycia uparta i gotowania zupy pomidorowej najlepszej w galaktyce .To dzieki Babci i Mamie jestem jaka jestem i juz chyba sie nie zmienie ,zycie nauczylo mnie jeszcze jednego szacunku do innych tych co sa ,byli i beda na mojej drodze zycia .konczac dziekuje wszystkim Mamom,Babciom,ktore sa skarbem dla kazdego wczesniejszego pokolenia .....

Komentarze (1)
nauka czasem idzie w las ....

 

Tak idzie w las i nie trzeba dlugo szukac przykladow ,wystarczy wyjrzec przez okno ,jesli jest jakas tragedia typu powodz ,wszyscy sie jednoczymy ,pomagamy jeden drugiemu ,bo tak trzeba i nie pytamy ,za co albo po co to robimy ,ale potem wracamy do normalnego zycia ,gdzie nie znamy sie na ulicy ,nie zauwazamy ,ze kobieta niesie ciezkie zakupy i nie moze otworzyc drzwii do klatki ,ze dziecko probuje te same drzwii otworzyuc ,ale jest za male zeby to zrobic ,albo sasiad niesie dywan do trzepania a my nawet nie przepuscimy go na schodach albo nie zrobimy miejsca w windzie ,traktujemy sie jak powietrze ,choc kilka tygodnii wczesniej pomagalismy sobie bez slowa ?dlaczego nie nauczymy sie byc tacy zawsze a nie tylko gdy jest alarm ,nie nauczymy sie tego nigdy ? a moze teraz bedzie inaczej ? nie wiem ,nie mam pojecia ,mam nadzieje ,ze moze tak ...ale nie wiem ....poprostu nie wiem .moze wy wiecie

Komentarze (1)
pytania i ...odpowiedzi oraz gra

nie wiem czy zauwazylyscie ,ale nasze zycie to jedno wielkie stawianie pytan i szukanie odpowiedzi ,dobrze jest jesli owe pytania stawiane sa wtedy kiedy powinny i w formie w jakiej nalezy ,gorzej jesli stawiamy je po fakcie albo wogole .Ta ostatnia opcja jest najgorsza z mozliwych ,czemu ,bo gdyby nie pytanie dziecka Mamo ,a co to jest? nic bysmy nie wiedzieli ,ani my ani nasi rodzice nikt.Dlatego tak wazne jest stawianie pytan i co istotne suzkanie odpowiedzi .Ta ostatnia sprawa moze i czesto bywa ciekawa i zajmujaca ,tylko czy my dorosli mamy czas by razem z dzieckiem poszukac odpowiedzi? przeciez i dla kazdego rodzica moze to byc intrygujace ,zreszta przypomijcie sobie same jak to bylo jak wyscie byly male i koniecznie chcialyscie wiedziec to czy tamto ,to czy nie meczylyscie rodzicow ,mamo powiedz ,tato powiedz itd przeciez to pamietacie .dla mnie bylo to fantastyczne odkywanie swiata ,polecam Wam do tego gre stara jak swiat ,dla troche starszych dzieci .czyli scrable ,dlaczego ? poniewaz poprzez ukladanie slow ,dziecko zastanawia sie co to slowo oznacza czyli stawia pytania .kolejna gra dla juz duzych dzieci jest gra ,ktora kazdy chcial miec gdy mialam nascie lat chodzi o eurobiznes ,gre planszowa ,wiecie na czym polega wiec nie musze tlumaczyc .Wspomne tylko ,ze swego czasy jedna rozgrywka trwala w moim domu TYDZIEN ! niestety ja nie wygralam ,ale byla super zabawa .....

dobrego weekendu!!!

Komentarze (1)
granica i Granica

Dzis jakos moje mysli kreca sie wokolo granicy slowa klucza ,dlaczego ? bo ciagle slyszymy o jakiejs granicy ,np ludzkiej wytrzymalosci albo odpornosci na to czy tamto .Ale czy ktos kiedys zmierzyl granice glupoty i odpowiedzialnosci za to co sie mowi ? nie wiem ,ale chyba nie .Gdyby ktos to zrobil ,pewnie by sie przerazil ,czemu ? bo chyba nie ma takiej granicy ,prosty przyklad pisalam w ostatrnim wpisie o wielkiej wodzie w O. i czego sie dowiaduje ? Ze chleba nie mozna kupic w sklepie ,ze ludzie robia zapasy ,kupuja jedzenie ile sie da i co sie da.Ok ,dobrze jest miec w domu pare klio wiecej cukru,paczke kawy ,herbate ,maslo itd ale nie w ilosciach hurtowych ,pytam ,po co ?przeciez to wszystko ma daty przydatnosci do spozycia ,wiec trzeba to do jakiegos terminu zuzyc,tylko,kto o tym pamieta? niewiele osob .Moze wiec najpierw kupmy troche zdrowego rozsadku ,a potem dopiero ,idzmy na zakupy ,tak tylko sugeruje ,ja prosta kobieta ,ktora apeluje o ROZSADEK .

 

 

 

Komentarze (2)
strach na odleglosc ....

Dzis o poprzedniej nocy .Byla gdzies jedenasta w nocy ,telefon .Woda wszedzie ,ledwo doplynalem do domu .Efekt noc nie przespana cala w nerwach,zagubiona w domyslach ,nic nie moglam i nadal nie moge zrobic ....straszne .Pierwsza mysl rano wsiadam w samolot i wracam...Po chwili otrzezwienie ..Przeciez i tak nic nie pomoge .co ma byc i tak bedzie ...Dlaczego pytanie w glowie czlowiek jest nadal bezsilny wobec natury ? A moze to dlatego ,ze my zabralismy naturze sporo a ona tylko czasem upomina sie o swoje ? nie wiem .Jestem przerazona wiesciami z O.zupelnie serio .Nadal cala w nerwach moze mniejszych ale nadal ...I do tego ta bezsilnosc okropnosc ....straszne A moze czasem tego potrzebujemy ,zeby przypomiec sobie ,ze nie jestesmy panami wszystkiego ? Ze jest cos mocniejszego od nas ? nie wiem ,,,Za duzo pytan ,za malo odpowiedzi ..........boje sie .....

 

Komentarze (2)
troche wolniej ale sprawniej ......

Dzis o ruchu ,tym drogowym oczywiscie ,gdyz rano bylam swiadkiem sceny ,ktora chyba w naszym kraju jest malo realna ,otoz jechaly dwa samochody i nagle jeden ostro zahamowal ,ten za nim trafil w jego tyl,bagaznik lekko sie pogial niezbyt powaznie jak na moje niewprawne oko,ale coz dalej .Obaj kierowcy ,a byli to mezczyzni wysiedli z samochodow i zaczeli rozmawiac !! nie krzyczec tylko rozmawiac , po chwili jeden z nich wyjal telefon zadzwonil gdzies i po jakis 5minutach pojawila sie policja i pomoc drogowa jednoczesnie ,cale zajscie zostalo spisane ,zrobiono dwa zdjecia i ten kierowca ,ktory mial sprawne auto pojechal dalej ,a ten z rozbitym bagaznikiem ,pojechal z pomoca drogowa i nie bylo krzykow ani klotni spokojnie i bez nerwow ,kiedy u nas tak bedzie ? pewnie nigdy .Wiem ,ze niektore moze zarzuca mi ,ze mialam szczescie i spotkalam takich a nie innych ludzi ,moze ,ale to chyba dobrze ,ze sa tacy kierowcy .Czyz nie ?

ps a wiecie ,ze DZEM zagra przed AC/DC na Bemowie ,dla mnie bomba !!!

Komentarze (1)
nie do mego ogrodka ?.....

Jakos tak sie tu ostatnio zrobilo pelno o dzieciach ,matkach i tym wszystkim co z tym sie wiaze ,ja jako osoba stojaca troche z boku calej sprawy chce napisac dzis jak to wyglada z mego punktu siedzenia .Otoz teraz zauwazylam ,ze matka mojej dziewczynki zalatwia wszystko przez telfon lub internet ,wiecznie chodzi ze sluchawka przyklejona do ucha i gada ,gada,gada ,bo nie mozna nazwac ,tego rozmowa ,kiedy miedzy jednym ,a drugim slowem ,jest podaj mi to czy tamto ,albo daj mi spokoj ,rozmawiam ,nie wiem jak mozna tak zyc ,ale zyje tak jak chce ,jak juz nie rozmawia i nie siedzi w necie to krzyczy na kazdego bez wzgledu na to cyz ma racje czy nie ,to troche dziwne ,bo jeszcze jakies dwa tyg temu bylo inaczej ,jakos normalniej ,teraz to nawet gotowanie spadlo na mnie i naprawde mam z tym problem ,bo to sa weganie wiec bez miesa !! tylko soja albo tofu .Ale jakos daje rade ....Dlatego coraz czesciej zastanawiam sie po co jej dziecko ,skoro ja denerwuje ,krzyczy na nie ,a za piec minut ma to co chciala (ta mala oczywiscie ) coz z tego ,ze ma tylko dwa latka ,ale niecierpliwa jest okropnie nie znosi czekac ,jak musi na cos poczekac dluzej niz minute jest placz taki jakby swiat sie zawalil ,nie pojmuje tego ,bo przeciez same wiecie ,ze caly czas na cos sie czeka ,a ta mala sie w zyciu musi nauczyc czekac ,tylko dlaczego nikt jej tego nie nauczy ? ?? nie wiem ,staram sie jakos jej to wyjasnic ,ale to jest arcytrudne zwlaszcza jak matka mowi ok juz masz .Wiec moje drogie na koniec powiem Wam ,ze nasze polskie dzieci sa milion razy bardziej przygotowane do zycia niz te tutaj .Nasze maja trudniej ,a przez to latwiej sie przystosowuja do tego co jest .............

Komentarze (1)
zajeta na potege czwarta .....

Dawno sie nie odzywalam ,ale teraz mam zajecia w kazde popoludnie od 16stej do 19.30 wiec jak wracam to padam na twarz ,mam przez to spory problem ,bo moj facet nie moze przezyc dnia bez konferencji telefonicznej ze mna ,a ja szczerze mowiac nie mam czasem sily mowic ,bo na zajeciach ,caly czas mowimy i mowimy ,czesto az brakuje pomyslow co mowic ....Ale takie sa poczatki ,nic na to nie poradze potem bedzie lepiej ,poza tym moja rodzinka ma remont w domu (przerobka lazienki) wiec jest wszedzie pelno kurzu i prochu ,mam tego dosyc ,nie lubie spac w kurzu .do tego teraz jest wieczorem kolejka do prysznica ,ale jestem sprytna ,bo jak ja wracam to z reguly juz jets po walce i moge sie nie spieszyc ....Ostatnio odkrylam fantastyczna malutka kawiarenke niedaleko collegu ,gdzie kazdy klient ma swoj kubek na kawe ,jesli przychodzi codziennie ,ja juz mam bialy w rozyczki herbaciane ! .A w niedziele ,moze pojde do Muzeum figur woskowych .Ale to nie jest pewne .....

udanego dnia ;-)

Komentarze (0)
1 | 2 |
Najnowsze wpisy
2012-01-12 11:44 decyzja ostateczna
2011-10-07 11:45 meandy pogody i rozpogody
2011-10-03 13:36 fragment
2011-04-28 12:35 zamięszanie śłubne och!!
2011-04-15 11:24 protest .....